Az ILIAS alkalmazásának legfontosabb tapasztalatai A fejlesztések megindításának előfeltétele egy átgondolt stratégiai terv, amely a célkitűzések, az objektív és szubjektív feltételrendszer keretei mellett meghatározzák az új e-learning szolgáltatások helyét és szerepét a vegyes képzés (blended learning) rendszerében.
Egy e-learning keretrendszer intézményi szintű bevezetése - amennyiben a szolgáltatásokat szervesen beépítik az oktatási folyamatba - a teljes szervezetet érinti és jelentős változást okoz (pl. új munkakörök, feladatok, szervezeti változások stb.), amelyeket folyamatosan menedzselni kell.
A hallgatók napjainkban már elvárják, sőt természetesnek veszik a hatékony és komplex internetes oktatási szolgáltatásokat.
Az oktatás hatékonysága e-learning környezetben is döntően a tanáron múlik, így motiválásuk és felkészítésük alapvető sikertényező.
Az információtechnológiai környezet az e-learning keretrendszer működtetéséhez ma már lényegében adott (pl. hallgatók internet-hozzáférése), vagy relatíve könnyen megteremthető (pl. 24 órás működtetésű, nagy megbízhatóságú szerverpark).
|