Felhasználói kézikönyv (v3.9)
Felhasználói kézikönyv (v3.9)
Tartalomjegyzék
Felhasználói kézikönyv (v3.9)
1 A tananyag tartalma és a tananyag kezelése
Kezdőlap
A tananyag célja és tartalma
A tananyagban való navigálás
A tananyag nyomtatása
2 E-learning alapok
Az e-learning fogalma
Internetes távoktatás
Internetes távoktatás (Web Based Learning, On-line Learning) felépítése
Internetes távoktatási szolgáltatások
A távoktatás és a blended learning
2.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
3 Az internetes távoktatás modellje és módszertana
A blended learning alapú távoktatás modellje
Az e-learning oktatási környezet szerepei
On-line tananyagelemek
Az e-learning szolgáltatások felhasználása a tanulás során
Példa: A tanulás és önellenőrzés folyamata tantárgyanként az ILIAS használatával (2/3)
Példa: A tanulás és önellenőrzés folyamata tantárgyanként az ILIAS használatával (3/3)
3.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
4 A Gábor Dénes Főiskola tapasztalatai az internetes távoktatásban
Az e-learning szolgáltatások intézményi bevezetése
Az ILIAS kiválasztása
Az e-learning stratégia és az ILIAS fokozatos intézményi bevezetése
Az ILIAS alkalmazásának legfontosabb tapasztalatai
4.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
5 Az ILIAS keretrendszer
Az e-learning keretrendszer alapszolgáltatásai
Az ILIAS LCMS
Az ILIAS funkciói
5.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
6 Jogosultsági rendszer
Az ILIAS jogosultsági rendszere
GDF ILIAS szerepek (1/2)
GDF ILIAS szerepek (2/2)
6.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
7 Bejelentkezés az ILIAS-ba
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó kérése
7.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
8 Az ILIAS felületének főbb részei
Főmenüsor, tartalomrész
Az előzőekben látogatott lapok
A 'Hely' navigációs linksor
8.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
9 Munkaasztal
A munkaasztal almenüsora
A munkaasztal blokkjai
Blokkok tartalmának megjelenítése
Áttekintés (1/2)
Áttekintés (2/2)
Felhasználói adatok > Általános beállítások (1/7)
Felhasználói adatok > Általános beállítások (2/7)
Felhasználói adatok > Általános beállítások (3/7)
Felhasználói adatok > Általános beállítások (4/7)
Felhasználói adatok > Általános beállítások (5/7)
Felhasználói adatok > Általános beállítások (6/7)
Felhasználói adatok > Általános beállítások (7/7)
Felhasználói adatok > Hely
Felhasználói adatok > Levelezési beállítások
Felhasználói adatok > jsMath
Határidőnapló
Jegyzeteim
Webcímek
Tanulmányi előmenetel
9.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
10 Taneszköz tároló
A taneszköz tároló bemutatása
Taneszköz tároló megjelenítésének alapformái
Belső hírek
A taneszköz tároló felépítése és tartalma
A taneszköz tároló nyilvános része
On-line tananyagok javasolt megnyitása
Taneszközök típusai
Taneszközök típusai - folytatás
Taneszközök típusai - folytatás 2
10.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
11 Keresés
Keresés
Lucene keresés
11.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
12 Kommunikáció
12.1 Fórum
Fórumtípusok
A fórumok felépítése
A fórumok tulajdonságai
A fórum "témái"
Értesülés új fórumhozzászólásról
Ellenőrző kérdések
12.2 E-mail
A levelezőrendszer bemutatása
Értesülés új e-mail-ről, az e-mail elolvasása
E-mail címzettje
Beállítások
Postafiókmappák
Ellenőrző kérdések
12.3 Chat
12.3.1 Bevezetés
A chat célja, elérhetősége
12.3.2 A chat felületének bemutatása
A chat felülete
12.3.3 A chat használata
Csevegőszobák
További felhasználók (jelen)
További felhasználók (on-line)
Privát csevegőszobák
Új üzenet
Üzenetek
12.3.4 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
12.4 Azonnali üzenetküldő támogatása
Azonnali üzenetküldő
Ellenőrző kérdések
13 Az ILIAS web 2.0-s lehetőségei
Google Maps
del.icio.us
RSS-támogatás
MediaCast
Azonnali üzenetküldő támogatása
Nyilvános jegyzetek
13.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
14 Tantárgyak a GDF ILIAS-ban
14.1 A tantárgyak megvalósítása és feldolgozása
Taneszközök
Tantárgyi kezdőlap
Tananyaginformáció
Tantárgyi fogalomtár
Tantárgyi fogalomtár - folytatás
Ellenőrző kérdések
14.2 On-line ILIAS tananyag
On-line ILIAS tananyag és tartalomjegyzéke
Lapozás, mozgóképek
Fogalomtárlinkek
ILIAS tananyagok nyomtatása
Ellenőrző kérdések
14.3 SCORM tananyag
SCORM tananyag
Ellenőrző kérdések
14.4 Tantárgyi mappák
Tantárgyi mappák
Ellenőrző kérdések
14.5 Kurzusok
Szemeszteri mappa
Kurzusok
A kurzus menüje
Kurzusinformáció
Kurzustagok
Tanulmányi előmenetel
Ellenőrző kérdések
15 Gyakorlatok
ILIAS gyakorlatok
Gyakorlat megoldása és elküldése
Gyakorlat értékelésének megtekintése és nyomkövetés
15.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
16 A számonkérés eszközei, önellenőrzés
16.1 Ellenőrző kérdések, minta vizsgafeladatok
Ellenőrző kérdések, minta vizsgafeladatok
16.2 Az ILIAS teszt- és automatikus kiértékelő rendszere
A tesztkérdéssor
Teszttípusok
A tesztek megoldásainak kiértékelése
Információ a tesztről
Kérdéslista
Navigáció a tesztben
Teszt kiértékelés lapja
Az ILIAS teszt- és automatikus kiértékelő rendszere
16.3 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
17 Tantárgyak hallgatói értékelése a GDF-en
Kérdéstípusok és közlekedés a kérdőívben
Kérdőív statisztikája
17.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
18 Taneszközök készítése
Taneszközök készítése
LaTex kód és HTML szövegszerkesztő
Mappa készítése
ILIAS-tananyag készítése
HTML-tananyag készítése
SCORM-tananyag készítése
Fogalomtár készítése
Gyakorlat készítése
Teszt készítése
Kérdőív készítése
18.1 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések
19 Ajánlott internetforrások
Hasznos ILIAS-linkek
20 Ellenőrző kérdések
Ellenőrző kérdések