Felhasználói kézikönyv (v3.9) > Felhasználói kézikönyv (v3.9) - (minden rész)

  Felhasználói kézikönyv (v3.9)

Felhasználói kézikönyv (v3.9) - (minden rész)

Egy tananyagrész feldolgozása

Az egyes tantárgyak tananyagát a tantárgyi útmutatóban található sorrendben, tananyagrészenként (legtöbbször fejzetenként) kell feldolgozni kb. 15-25 perces egységekben.

Javasoljuk, hogy minden hallgató készítsen egyéni tanulási tervet, figyelembe véve a tantárgyra rendelkezésre álló időt az időrendi táblában.

Egy tananyagrész feldolgozása:

  • Elolvassuk a tananyag megfelelő részét, megnézzük (ha van) a hozzátartozó szemléltető eszközöket (pl. animációk).


  • Az esetleg elfelejtett fogalmak definícióit visszakeressük a fogalomtárban.


  • A tanultakat átgondoljuk, meghatározzuk a lényegi részeket, megkeressük az összefüggéseket, így pl.:

    • A tárgyaltak hogyan valósulnak meg
      a gyakorlatban (pl. informatikai tárgyaknál az otthoni számítógépemben)?

    • Mit tanultunk az adott témakörről a
      korábbi tantárgyakban?

    • A tanult rész a már megismert tananyag mely részeivel hozható kapcsolatba?

    • Stb.

  • Átismételjük a tananyag lényegi részeit (az on-line tananyagban ezeket általában dőlt, barna szín jelöli).

  • A legfontosabb törvényszerűségeket, fogalmak definícióit megfogalmazzuk önállóan, majd az ILIAS fogalomtárban ellenőrizzük, hogy

    • nem hagytunk-e ki lényeges elemet;

    • pontos-e a szakfogalmak használata?

  • Megkeressük a tanult részre vonatkozó ellenőrző (vizsga) kérdéseket, megválaszoljuk, és a válaszunkat ellenőrizzük a tananyagban.