ILIAS-tananyag Felhasználói kézikönyv (v3.9) > 3 Az internetes távoktatás modellje és módszertana

  Felhasználói kézikönyv (v3.9)

előzőAz e-learning szolgáltatások felhasználása a tanul... Példa: A tanulás és önellenőrzés folyamata tantárg...Következő
Példa: A tanulás és önellenőrzés folyamata tantárgyanként az ILIAS használatával (2/3)

Egy fejezet tanulásának befejezése

A tananyag egyes, nehezebb részeinek elsajátítását, megértését fejezetenként gyakorló feladatok (ILIAS gyakorlat) segítik. Ezeket először próbáljuk meg segítség nélkül megoldani. Ha ez nem sikerül (vagy bizonytalanok vagyunk a megoldás helyességében), ismételjük át a megfelelő tananyagrészeket, és megint kíséreljük meg a megoldást. A feladatok megoldását az internetes tutor is segíti, illetve ellenőrzi. A beküldendőtt gyakorlatokat a tutorok értékelik, pontozzák és általában beszámítják az elővizsga eredményekbe.


A tananyag egyes fejezeteinek befejezését követően oldjuk meg az önellenőrző tesztfeladatokat. Ha eredményünk nem megfelelő, általában nincs értelme a következő fejezetek feldolgozását megkezdeni, mivel az ismeretek összefüggései és egymásra épültsége miatt a tananyag egy idő után érthetetlené válna.


A tantárgy tanulásának befejezése

A tananyag összes fejezetének a feldolgozását követően oldjuk meg a vizsgára való felkészülést önellenőrző tesztet. Ennek eredményétől függően szükségessé válhat az ismétlés illetve a vizsgaelőkészítő tantermi konzultáció.


Az egyéni tanulást követően a tananyag elsajátítását segíti a vizsgaelőkészítő konzultációkon való részvétel, mert az ott elhangzottak áttekintést adnak a tananyag összefüggéseiről, segítséget nyújtanak a bonyolultabb részek megértéséhez. Az ezeken való személyes megjelenést különösen akkor ajánljuk, ha a hallgató az önellenőrzés során nem éri el az 70%-os eredményt.

előzőAz e-learning szolgáltatások felhasználása a tanul... Példa: A tanulás és önellenőrzés folyamata tantárg...Következő