Az e-learning stratégia és az ILIAS fokozatos intézményi bevezetése Az ILIAS e-learning keretrendszer bevezetésének lépései: 2002, 2003: kutatás-fejlesztés, e-learning stratégia, pilot alkalmazás, kísérletek; 2004/2005-ös tanév: bevezetés intézményi szinten, háttérszolgáltatásként, felmenő rendszerben; 2005/2006-os tanév: kísérleti e-learninggel tanuló csoportok; 2006/2007-es tanév: BSc távoktatás és levelező képzés szervesen ráépül az ILIAS szolgáltatásaira az 1. évfolyamon; 2007/2008-as tanév: az összes hallgatóra és tantárgyra kiterjedő e-learning szolgáltatások.
Következtetések: Csak központilag menedzselt, fokozatos bevezetés a reális, lépésről lépésre felkészítve a szervezetet, kiterjesztve az internetes távoktatási szolgáltatásokat. Új, internetes távoktatási módszertant kell kidolgozni, és érvényesíteni az oktatás napi gyakorlatában.
|